تبلیغات
دانلود مستقیم - بررسی ام وی ام X33

دانلود مستقیم

♦ آخرین نوشته های من ♦

بررسی ام وی ام X33

نویسنده: نوید قوی پنجه | سه شنبه 5 فروردین 1393 ساعت 11:59 ق.ظ

اگر خودروهای چینی در سراسر دنیا با قیمت واقعی شان عرضه می شدند ، آن وقت می شد منطقی تر در مورد آنها قضاوت کرد . خودروی ام وی ام تیگو ، خودرویی نسبتا شیک و با پرستیژ است . قیمت این خودرو در بازار کشور چین بسیار مناسب است و با مقایسه تجهیزات فراوان داخل کابین ، مانند سیستم پخش استریو با 4 باند به همراه پورت USB ، صندلی های تاشو ردیف عقب ، آیینه های بغل به همراه گرمکن ، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی ، سانروف ، گرمکن صندلی راننده ، صندلی های چرمی ، کامپیوتر سفری و . . . خودرویی مناسب محسوب می شود . متاسفانه این خودرو با برچسب قیمتی حدودا 60 میلیون تومانی اش در کشورمان ، فقط جای سوال ، شک و تردید باقی می گذارد که آیا این مقدار پول را باید به خودرویی سراپا چینی داد که در آن سوی آب ها با قیمت 13 میلیون تومان عرضه می شود ؟!
آنچه می خوانید نظر یکی از خریداران این خودرو است که در مجله ی کالایاب خودرو شماره 17 به چاپ رسید :
من شهریور ماه سال قبل بعد از کلی پی گیری و مطالعه ، یک دستگاه چری X33 خریدم ، بعد از خرید خودرو متوجه چیز های جالبی شدم ، هم محاسن و هم معایب . از نظر نرمی از خیلی از SUV ها نرم تره ، فرمان بسیار نرمی داره و ماشین چون تک دیفرانسیله و همه قطعاتش پلاستیکی هست ، خیلی سبکه بنابراین موتورش برای جثه ای که داره کم نمیاره . ولی نکات جالبش اینه که کمک های ماشین ذاتا مشکل دارن و باید تعویض بشن ، به خصوص اگه دقت کنید دهانه ی چرخ های تیگوها بازه .
دیفرانسیل ماشین به اعتراف شرکت مدیران خودرو ایراد ذاتی داره یعنی اگر شما سرعتتون بره بالای 60 کیلومتر و پاتون رو از روی گاز بردارید صدای قیژ قیژ گیربکس بلند میشه و کمتر کسی متوجه این ایراد اساسی شده ، در ضمن صدای بم و نا خوشایند اگزوز خیلی توی ماشین می پیچه . در مورد گیربکس من با نماینده ی شرکت چری در ایران هم صحبت کردم گفت علاجی نداره و طراحی گیربکس تیگو اشتباه بوده و کمی دنده ها از هم فاصله دارن که باعث این صدا میشه و با تغییر و سفت کردن روغن هم چیزی حل نمیشه .
در مورد کمک هم من وادارشون کردم عوض کنن اما میگفتن وقتی کمک ها روغن بزنه عوض می کنیم بعدا متوجه شدم روی تمام 530 ها فراخوان دادن برای تعویض کمک ها چون 530 هم اکسل عقبش به شدت مشکل داره . قطعات داخل اتاق و اتصالاتی که باید حتما از یراق مرغوب استفاده بشه ، از بنجل ترین نوع پلاستیک انتخاب شده ، مثل لولای زیر دستی و جاعینکی و حتی سانروف . بنابراین من معتقدم نباید تیگو با ماشینی چون ویتارا مقایسه بشه و قیمت سی و چند میلیونی داشته باشه و زیر 20 میلیون باشه تا ارزش پول دادن داشته باشه . نکته ی دیگر هم ارگونومی پایین این خودرو و فرم نا مناسب قرار گیری صندلی و فرمانه که خیلی زود راننده رو در جاده خسته می کنه و اصلا مناسب یک خودروی شاسی بلند طراحی نشده است .

جدول مشخصات ام وی ام X 33:

مدل Tiggo ( X33 )
کلاس خودرو SUV جمع و جور ( J – Segment)
گیربکس 5 دنده دستی
محور محرک دیفرانسیل جلو ( FWD)
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ 4 سیلندر خطی / 16 سوپاپ در سر سیلندر
حجم موتور ( سی سی ) 1997 سی سی ( موتور با مدل 530 یکی است )
قدرت ( اسب بخار / دور در دقیقه ) 139 اسب بخار توان در دور موتور 5750 RPM
گشتاور تولید شده توسط موتور ( نیوتون متر ) 182 نیوتون متر بین دور های 4300 و 4500
حداکثر سرعت ( بدون اعمال فشار به موتور ) 170 کیلومتر
حداکثر سرعت در حالت تمام بار 200 کیلومتر
شتاب از حالت سکون تا 100 کیلومتر (تمام بار) 13 ثانیه
طول/عرض/ارتفاع 4285/1765/1705 میلیمتر
فاصله دو چرخ جلو / دو محور 1519/2510 میلیمتر
وزن خالص ( کیلوگرم ) 1375
مشخصات تایر 16R65/215
مصرف شهری ( لیتر در صد کیلومتر ) 11.5
مصرف ترکیبی ( لیتر در صد کیلومتر ) 9.5
مصرف جاده ای ( لیتر در صد کیلومتر ) 7.5
استاندارد آلایندگی یورو3
حجم مخزن سوخت ( لیتر ) 57 لیتر
مرسدس وان

♦ نویسندگان ♦

    محمد سپهر شکیبایی
    تعداد پست ها: 274
    نریمان رنجبر
    تعداد پست ها: 356
    آرش منصوری
    تعداد پست ها: 50
    نوید قوی پنجه
    تعداد پست ها: 144
    صدرا فیضی
    تعداد پست ها: 52
    محمد امین سعیدی
    تعداد پست ها: 7

♦ درباره وبلاگ ♦

نمایه من

درباره من

جدید ترین نرم افزار ها , بازی , داستان ها , مطالب آموزشی و ...

♦ موضوعات وبلاگ ♦

♦ آخرین عناوین ♦

موضوعات وبلاگ

آخرین عناوین

نوشته های من

آرشیو

پیوندها